Winsenburg-recenze 1.část

23.09.2014 14:20

Dobrý den,začneme rovnou s recenzí takže:V centru města  se nachází (jak už to bývá zvykem) centrální autobusové a vlakové nádraží, ze kterého vyjíždí pět metrobusových linek do vzdálenějších městských částí. Mají interval 10 minut (jen v neděli 20), přímé trasy, využívají síť městských dálnic a jsou provozovány v kloubových autobusech. Kromě nich začíná na tomto nádraží ještě čtveřice linek 102 - 105, která obsluhuje centrum města, viz plánek od autora caupo.

Na metrobusové linky navazují pak další linky číselné řady 1xx, které zajišťují obsluhu místních čtvrtí města, ale i přilehlých vesnic a městeček. To, na jaký metrobus daná linka navazuje, poznáte podle jejího prostředního čísla: Linka 135 navazuje na M3, linka 152 na M5 atd. Velký pocit reálnosti také dodává časté přejíždění mezi několika linkami - z 131 na 135, z ní ještě na 126 a pak zpátky. Na konečných Vám nebude zbývat příliš času, takže se vyplatí jezdit na čas, jinak si budete přenášet zpoždění z jedné linky na druhou. Třetí skupinou linek pak jsou linky noční, které jezdí od 22 hodin večer do pěti ráno a v osekanější variantě nahrazují linky denní. Při výběru linek si tak volíte z nabídky Metrobusy, Noční autobusy nebo jednotlivá městská část (Norstadt, Zündorf...), kde si dále zvolíte jedno pořadí, na kterém chcete jezdit.

ak už bylo řečeno výše, mapa je velmi graficky náročná. Pokud se Vám ji přesto podaří spustit, užijete si nejen centra města s hustou dopravou a všudepřítomnými zaparkovanými auty, která budete proklínat, ale i poklidný venkov s úzkými a rozbitými silnicemi, kde o auto pomalu nezavadíte. Autor k mapě přidal i spoustu repaintů na autobusy, ale mně osobně se po stránce HW nároků nejvíce osvědčily Citara O530 a O530 G od alterra. Nechybí ani hlášení zastávek tu a tam doplněné o nějakou historickou zajímavost z okolí dané zastávky.

Protože se na mapě vyskytuje několik nádraží, bylo by nelogické, aby chyběla železniční doprava. Ta je zastoupena dokonce v hojné míře a některé linky kromě ní navazují i na metro, které je vyvedeno nad povrch. Autorovi se rovněž podařilo vložit houkající hasičská vozidla, na která ale narazíte velmi zřídka. 

Vrátím-li se k popisu systému dopravy ve městě, připravil jsem sadu obrázků jeho dokumentaci. Začínáme na centrálním autobusovém nádraží (obrázek první) s linkou M3. Po absolvování několika křižovatek se dostáváme na již zmíněnou městskou dálnici (obrázek druhý), která nás dovede do blízkosti železničního nádraží Bahnhof Nordstadt (obrázek třetí), kudy linky M3 projíždí. Její konečná je pak v areálu nákupního centra Nordstadt Forum - na čtvrtém obrázku.

¨Právě na vyfoceném nádraží Nordstadt začínají i linky 131 a 135, které navazují na metrobus číslo 3. S tím souvisí i výběr linky a umístění vozidla. Pokud si vyberete autobus, objeví se Vám seznam možný míst, kam ho umístit, přičemž některá budou začínat slovem Außenstelle. Je to takové odstavné parkoviště pro autobusy mimo přestupní uzly poblíž tras autobusových linek. Pokud si tedy zvolíte takové místo, musíte počítat s tím, že Vám určitě pár minut zabere, než najedete na první zastávku. Jedno takové si můžete prohlédnout i na obrázku vlevo, na tom pravém pak tři billboardy, z nichž na levém stojí Křížem krážem městem s metrobusem každých 10 minut (v neděli 20), na dvou vpravo pak lehce vtipné průpovídky, jejichž překlad naleznete zde.

To je pro ted vše a naschle u další části!:D

Autobus21


Tvorba webových stránek zdarma Webnode